صادرات آبنبات شکر پنیر بجنورد اعلاء

شکر پنیر محصولی خوش مزه است؛ که از شکر و آب حاصل می آید. بافت تردی دارد. و مزه ی بی نطیرش آن را محبوب کرده است.
شکر پنیر یا آبنبات؟باتوجه ب این که شهرت این محصول خوشمزه آنچنان رواج نیافته است؛ عده ای شکر پنیر را با آبنبات یکی می دانند؟

با دقتی کوتاه بر مطلب تفاوت آشکار می شود.

آبنبات فقط محصول شکر است. به عبارتی آبنبات از شکر خالص ساخته می شود. حال این که شکرپنیر این چنین نیست. و علاوه بر آب و شکر دارای محتویات دیگری مانند آرد برنج و آرد گندم است؛ که با ظرافت کامل و با دستور پختی اصیل بدون هیچ آلایش طرفداران بی شماری دارد.

صادرات آبنبات شکر پنیر

طعم و مزه بسیار خوب این محصول آن را به مصرف جهانی رسانده است. و در حال حاضر این محصول در اکثر نواحی خراسان جنوبی و بجنورد در حال تولید انبوه است. و در این مناطق، صادرات آبنبات شکر پنیر را شاهد هستیم.

صادرات آبنبات شکر پنیر بجنورد اعلاء

خواص شکر پنیر

شاید تا اسم آبنبات به گوش ها می رسد، بیشتر مضرات آن ماده به ذهن ها خطور کند. اما آیا آبنبات شکر پنیر جزو مضرات است یا خواصی هم دارد؟ در پاسخ به نگرانی های علاقه مندان به طعم دل نشین شکر پنیر باید از خواص آن گفت.

خوشبختانه در دستور پخت باستانی شکر. پنیر هیچ یک از رنگ های خوراکی و مواد شیمایی ک می تواند برای بدن مضر باشد به کار نرفته است. شاهکار خلاقیت ایرانیان در دستور پخت این ماده خوشمزه نقش آفرینی می کند.‌ چراکه شاید شکر نتواند بسیار مفید باشد؛ اما با به کار بردن چاشنی هایی بسیار مفید و خوش طعم در دستور پخت این ماده هم مزه ی دل نشین تری به آن بخشیده است. و هم خاصیت های زیادی به آن بخشیده است. دوست داران شکر پنیر نگران مضرات شکر در آن نباشند.

صادرات آبنبات شکر پنیر

انواع شکر پنیر

از نکات جالب در مورد این شیرینی که باعث افزایش صادرات آبنبات شکرپنیر نیز شده است؛ این است که چنین محصول پرطرفداری هنوز که هنوز است همان شکل و شمایل ساده و بسته بندی ساده ی پیشین را دارد. و این طعم خوش آن است ک بر طرفدارانش می افزاد. با افزودن موادی مانند زعفران، دارچین، زنجبیل، هل و دیگر مواد مفید هم ظاهری زیبا به این محصول داده شده و هم آنواع مختلفی از آن به دست آمده است.

صادرات آبنبات شکر پنیر این امکان را برای دیکر علاقه مندان به این طعم لذیذ فراهم آورده است که دسترسی به آن را در دیگر کشور ها نیز میسر کرده است. شهر بجنورد به عنوان تولید کننده انبوه این آبنبات خوش عطر و بو یکی از صادر کنندگان بزرگ این محصول در ایران است. و به این شکل شکر پنیر به عنوان اصلی ترین سوغاتی بجنورد این شهر را به مرکزیت صادرات آبنبات شکر پنیر بدل کرده است.

به همه ی ایرانی ها توصیه می کنم که طعم این سوغاتی اصیل را چه در بجنورد و چه در تمام ایران، امتحان کنند. و قطعا به تعداد بی شمار طرفداران آن افزوده خواهند شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما